,,3D par Telefoniem’’

Mūsu skolā 7. un 8. klasēm ,,Latvijas skolas somas’’ ietvaros tika izrādīta laikmetīgās dejas kompānijas ,,ĀRĀ’’deju izrāde , ko iestudējusi horeogrāfe Olga Žitluhina  ,,3D par Telefoniem’’.

Skolēnu pārdomas par izrādi:

Elizabete- uzskata, ka tas bija interesanti. Dejā parādīja mūsu dzīvi  ar vai bez telefoniem . Šajā izrādē mēs varējām piedalīties paši , būt ne tikai skatītāji, bet arī aktīvi dalībnieki.

Henrijs- Manuprāt, visas izrādes jēga bija, ka telefoni mūsu dzīvē nav pati svarīgākā lieta.

Līva- dejotāji mums rādīja dažādas situācijas ar telefoniem. Mums atļāva izmantot telefonus, bet viņu izrāde bija tik interesanta un aizraujoša, ka aizmirsām par saviem telefoniem.

Samanta- esam braukuši uz dažādām izrādēm, bet ,manuprāt, šī izrāde bija pati interesantākā . Viņi nepiespiestā veidā parādīja, ka telefoni mēdz sagraut attiecības un tie ir arī atkarība.

Izrāde piedāvā savu skatu par jauniešu atkarību no telefoniem, darot to bez moralizēšanas, izvērtējot gan labo, gan slikto, ko tas dod.


Latvijas Nacionālais mākslas muzejs

2018.gada 9.novembrī  mēs – 9.klases 14 skolēni, audzinātāja Jolanta Ābelīte, vizuālās mākslas skolotāja Dace Podniece, matemātikas skolotāja Guntra Gulbe un aprūpētāja Velga  Kudreņicka – devāmies uz Latvijas Nacionālo mākslas muzeju Rīgā. Vizuālās mākslas skolotāja katru gadu rudenī organizē mācību ekskursijas 9.klases skolēniem uz šo muzeju, lai labāk varētu apgūt stundas tēmu: ”Mākslas darbs kolekcijā”.  Šajā ekskursijā bija iespēja doties projekta “Skolas soma ietvaros”.

Mācību ekskursijas mērķis bija iepazīties ar LNMM ēkas vēsturi un rekonstrukciju, pastāvīgām ekspozīcijām un Latvijas simtgadei veltīto vērienīgo izstādi “PORTRETS LATVIJĀ. 20. GADSIMTS. Sejas izteiksme”.

Muzejā mēs apskatījām dažādu mākslas virzienu kolekcijas. Gida pavadībā  apskatījām gleznas un marmora skulptūras. Tur bija vairākas gleznas, kas visiem patika, taču bija arī tādas, kuras mēs nesapratām. Visvairāk mums patika apskatīt gleznas bez gida, kad mēs varējām apskatīt un apspriest tās savā starpā. Mēs fotogrāfējāmies pie gleznām, kas mums vislabāk patika.

Uzzinājām, ka muzeja vēsture ir daudz senāka par mūsu valsts vēsturi, jo  muzeja ēkas pamatus ielika 1903. gadā un to atklāja 1905. gada septembrī. 2013. gada 12. februārī Latvijas Nacionālā mākslas muzeja galvenās ēkas publiskā darbība tika pārtraukta   rekonstrukcijas uzsākšanas dēļ. 2015.gada 1.decembrī muzeja rekonstrukcija tika pabeigta, un ēka tika nodota ekspluatācijā. Muzejs no jauna ir atvērts apmeklētājiem no 2016. gada 4. maija.

Mēs ļoti priecājāmies par plašajām un greznajām muzeja telpām, bet bijām ļoti noguruši, kad pēc vairāk kā divām stundām devāmies mājās, jo muzejs tiešām ir liels un ar to iepazīties vienas dienas laikā ir ļoti grūti.

Ļoti liels palīgs muzeja apskatē bija lifts, jo ,pateicoties tam, muzejs bija pieejams mums visiem.

Šo muzeju mēs apmeklējām pirmo reizi, un katrs tajā guva savus iespaidus. Pat skeptiski noskaņotie klasesbiedri, kuri teica, ka viņiem nepatīk māksla, centās fotogrāfēt gleznas, kuras  patika.


Leļļu teātra izrāde,,Labākais draugs’’

05.11.2018.,,Latvijas skolas somas’’ ietvaros skolā viesojās  radošā apvienība “Teātris un ES”. Izrāde “Labākais draugs” ir mūsdienīga izrāde bērniem par šodien tik aktuālo tēmu tehnoloģijas un aizraušanos ar tām. Izrādē bērni kopā ar Zaķi, Vāveri, Zilonēnu, Vilcēnu un Pūci, mācījās saprast, kas ir draudzība? Kādam ir jābūt labam draugam? Un kas ir svarīgākais -jaunākās tehnoloģijas vai īsta draudzība? Izrādi noskatījās 60 skolēni.


Latvijas leļļu teātra izrāde ,,Naksitrallīši’’

                                                                                                                                                                   
2018.gada 1. oktobrī 3. klases 12 skolēni un internāta skolotāja devās uz Ozolnieku tautas namu, lai noska
tītos izrādi ,,Naksitrallīši’’. Izrāde bija par draudzību un tās spēku, par to, kā
sadraudzējās trīs vientuļi trallīši: Uzrocis, Ķērpjbārdis un Puszābaks, un kā kopīgiem spēkiem viņi pārvarēja bailes un dažādas ķibeles. Izrāde ļoti dinamiska, spraigs sižets, brīnišķīgas dekorācijas, fantastiska aktierspēle un burvīgas lelles.

Tas viss piesaistīja skolēnu uzmanību un lika visu izrādes laiku cītīgi sekot līdzi notikumiem uz skatuves. Pēc izrādes skolēni vēl ilgi pārrunāja redzēto un dalījās ar saviem iespaidiem gan latviešu valodas stundās, gan klases audzināšanas stundās.

Pēc izrādes bija iespēja nofotografēties kopā ar aktieriem un lellēm, kā arī uzdot aktieriem dažus interesējošus jautājumus par viņu profesiju, uz kuriem aktieri arī labprāt atbildēja .